מלון ליאונרדו טבריה מרשת פתאל

"כשקיבלנו לידינו לתכנן את מזנוני המלון, ידענו שלא מספיק לעשות טיפול קוסמטי, יש צורך לשנות לגמרי את חצר ההגשה והחלוקה של החלל. דבר ראשון הדגמנו למנהל המלון מר אמנון לוי מה "לא עובד היום" ומיד הראינו גם כיצד נוכל לשפר, ומה נציע במקום. הצגנו הדמיות מפורטות כיצד אם נהפוך את כיוון ההגשה, ונקרב אותה למטבח, נקל גם על האורחים וגם על העובדים ונשפר כך את חווית האכילה של הלקוחות.

במהלך העבודה, הקשבנו היטב לבעיות ולרצונות שהוצגו בפנינו על ידי העובדים במלון אלו שמכירים את העבודה, את האורחים והבעיות של המקום, כדי לתת מענה לכל אלו, דרושה קודם כל הקשבה כך אנחנו מאמינים. אחד הצרכים שעלו, היה הרצון של השף לאפשר מטבח פרונטאלי – פינה להכין חביתות בבוקר, ולהקפיץ מול הלקוח את האוכל בערב, "טראנד חזק" היום בכל מלון או מסעדה, להכין את האוכל בשקיפות ומול הלקוח. איתרנו מקום מתאים למטרה זאת, בעלויות קטנות יחסית ובפתרון יצירתי ללקוח, שכן עשינו שימוש בתשתיות נידוף קיימות.

לאחר שפתרנו את הנושא הזה, הדרך לשאר התכנון היתה סלולה בפנינו והאמון ביכולתנו המקצועית גבר.

בענף המלונאות מודעים לחשיבות התאמת מזנוני ההגשה לשמירת טמפרטורה נאותה של תצוגת המזון

המזון הקר במזנון צריך לשמור על טמפרטורה של 4 + עד 6 + מע"צ  משימה לא פשוטה באקלים הישראלי.

מלבד השיטות השונות לקירור שיש לבחור בהקפדה, נדרשת הקפדה על שמירת הטמפרטורה לאורך כל התהליך, בין הוצאת הסלט למקרר ועד הגעתו למזנון.

יש להבין כי ככל שמערכת הקירור במזנון תהיה טובה, הוא יהיה מסוגל לשמר טמפ' אך לא יצליח להורידה.

ולכן בחירת אמצעי הקירור המתאים לשמירת טמפרטורת המזון בהמתנה במזנונים, צריכה להיעשות באופן מקצועי, מדגיש אבי לופו מתכנן ובעלים בחברת אור.